Wednesday, January 26, 2011

نفسي أعرف

نفسي أعرف لو كنت براسك و لا بعيدة.. نفسي أعرف لو كنت بقلبك و لا عند بابه.. نفسي أعرف لو تفكر فيني و لا ماني حتى في بالك... نفسي أعرف لو بتذكرني و لا ماني عايشة بخيالك
نفسي أعرف لكن أنت على طول غائب

لا بتسلم و لا عني بتتطمن
بسأل نفسي كل يوم هذه رسالة و لا حلم ثاني
لما تجيني بكلمة بتطيب خاطري
و لما عني تغيب بيبدأ قلبي يوجعني
و يسألني عنك كثير
أقوله أنا مالي إذا هو نساك
أنا ايش ذنبي .. توجعني و تنادي
لكنه بيستمر ينادي و ندائه أنيــن مش عادي
نفسي أعرف لو تسمعه.. أو حتى لو أنت مهتم تسمعه
نفسي أعرف لو أهف على خدك نسمة و لا نسيت عطري و همساتي
و لا تذكرني لما أجي على راسك فكرة.. أو لما قلبك ينادي؟ و لا قلبك ما بينادي؟
أوقات أنا بتعب.. بتعب لأنك بعيد و أنا أكره البعد و اكره المسافات و الوقت و المسؤوليات و أكره كل حاجة تخليك بعيد و تخليني بعيدة
طمني عليك... بس طمني عليك... حتى لو ماني في بالك و ماني عزيزة
نفسي أعرف متى بتطمنلي قلبي
و متى بحس بالأمان
نفسي أعرف إذا أنا ممكن أحس بالامان جنبك
نفسي و لكن مش كل الي بنفسي ممكن ألاقيه
و هذا أسواء شئ في ما بيننا
أنه انا في وادي و انت في وادي ثاني
و ما أدري لو كان في بالك نلتقي أو نسكن في نفس الوادي
مرة لما الزمن يجي
لما الزمن يجي

No comments:

Post a Comment